ARBEJDSPLADSVURDERING

Arbejdspladsvurdering – også kaldet APV – er et krav for virksomheder med ansatte.

Det vil sige, at alle arbejdsgivere skal have og udfylde et Arbejdspladsvurderingsskema. Skemaet skal udfyldes sammen med salonens/klinikkens medarbejdere.

Der skal som minimum gennemføres en ny APV hvert 3. år.
Ved væsentlige ændringer i salonen/klinikken – f.eks. nye arbejdsgange, nyt udstyr, ombygning, ændring af indretning eller en stor udskiftning af personalet, kan det være nødvendigt at gennemføre en ny APV inden der er gået 3 år.

Download og udfyld APV-skemaet her.

Vær opmærksom på, at du har den rigtige APV, og at den er opdateret med forhold om arbejdsmiljø contra sygefravær.

I forbindelse med arbejdspladsvurderingen skal du desuden udfylde følgende skemaer:

 

Den årlige arbejdsmiljødrøftelse

Alle virksomheder skal afholde en årlig arbejdsmiljødrøftelse (lovpligtig), som en del af arbejdsmiljøorganisationens strategiske arbejdsmiljøopgaver.

Formålet med den årlige arbejdsmiljødrøftelse er, at I får drøftet:

  • Hvordan samarbejdet omkring arbejdsmiljøet har været i det forgangne år
  • Om I har nået det opstillede arbejdsmiljømål
  • Hvilke arbejdsmiljøudfordringer I har
  • Hvilke arbejdsmiljømål I vil opstille for det kommende år
  • Hvordan jeres samarbejde omkring arbejdsmiljøet skal være i det kommende år
  • Om I har den nødvendige viden omkring arbejdsmiljø i virksomheden

Herunder finder i skemaer til brug for den årlige arbejdsmiljødrøftelse:

Årlig arbejdsmiljødrøftelse – under 10 ansatte
Årlig arbejdsmiljødrøftelse – 10 ansatte eller derover
Årlig vurdering af fravær

 

 


dofk arkiv